DATO
LÆSETID

SKREVET AF

DATO
LÆSETID
9min

SKREVET AF
Majse Skole


Er du interesseret i at udnytte det fulde potentiale for dine sociale medier? Så handler det om at bruge dem strategisk og aktivt → Gør du det, er der meget at hente. Bl.a.:
- Aktive organiske opslag på SoMe styrker din annonce indsats – fordi vi bruger målgruppen opslagene aktiverer
- Du kan sætte fokus på forskellige varegrupper og brands i din shop – og dermed booste interessen og salget
- Dit ansigt på SoMe skaber autenticitet og troværdighed – og gavner dermed dit brand, da folk føler sig trygge.
Hvor ofte skal jeg poste opslag på mine sociale medier?
… sidder du måske og tænker. Kort fortalt afhænger det af flere ting:
- Din branche
- Dine kunder
- Din tid
Alligevel er vores tommelfingerregel, at du gerne skal poste et opslag 2 gange i ugen, altså ca. 8 i måneden. Jeg kan også afsløre, at når du først kommer i gang og bliver bidt af det, så handler det i høj grad om at teste formatet af. Både ift. hvor ofte du skal poste, men i lige så høj grad hvilke dage, som giver mest igen ift. interaktioner mv.
Hvad kan man poste?
Endnu et spørgsmål jeg ofte hører fra mine kunder. Når vi taler om den organiske indsats forklarer jeg, at hele grundlaget for arbejdet her er at skabe 3 ting:
- Troværdighed: En tendens vi ser er, at folk ofte ‘besøger’ webshoppen på sociale medier inden de foretager et køb. Derfor skal de kanaler udstråle troværdighed. Det kan opnås dels ved at være aktiv og lægge opslag op, og dels at dele ud af sig selv og lade kunden lære dig at kende.
- Interaktioner: Dette punkt er vigtigt for de annoncer du eller dit bureau sender ud. Når jeg sætter annoncer op for mine kunder, laver jeg oftest en målgruppe på baggrund af de interaktioner deres Facebook side her. Derfor hjælper du dig selv på flere måder, ved at være aktiv på SoMe.
- Salg: Bruger du organiske posts strategisk til at pushe tilbud, kategorier, brands og andre fokusområder ud, bliver dine kunder ramt flere gange. Vi ved alle, at vores handlelyst stiger, i takt med det antal gange vi bliver eksponeret for et produkt → Og det er præcis hvad du kan gøre her.
Eksempler på organiske SoMe-posts
Her har jeg fundet tre eksempler, som på hver sin måde viser, hvordan man kan bruge det organiske indhold.
Det første eksempel viser på fineste vis, hvordan man kan fremhæve et brand. Derudover har de lagt en ramme på billedet, som skaber en genkendelighed – da det er en generel ting de arbejder med.

Det andet annonce eksempel er vi med helt nede i detaljen. Her bliver vi inviteret indenfor, mens vedkommende forklarer og fortæller. Derudover indeholder teksten inspiration til, hvordan man kan bruge det viste i sin indretning. Videoformatet er en god måde at skabe noget troværdighed på. Det behøver ikke være opstillet og filmet i højeste kvalitet. Her er det enkelt og fint og giver et billede af, at det blot er webshopejeren, som kredser for sine produkter og kunder.

I tredje eksempel er det et enkelt produkt som er fremhævet med et miljøbillede. Lækkert og indbydende, hvor teksten også præsenterer produktet yderligere og sætter ord på egenskaber mv.

Dejligt at vide du stadig er med. Hvis du har læst ovenstående har du gjort dig selv og din shop en tjeneste. Jeg håber det gav dig lidt inspiration til at starte din rejse med det organiske indhold.
Rigtig god fornøjelse!